غذا هایی که نباید خورد !

با سلام

انسان زندگیش به غذاها , فعالیت ها و افکارش بستگی دارد که یکی از این سه تا بر خلاف بدن یا مزاج فرد باشد یا مریز می شود یا حال و حوسله زندگی و فعالیت ها روزمره را ندارد یا در نهایت به مرگ ختم می شود.

غذای انسان یکی از مهمترین عوامل تاثیر گذار در زندگی است . امروزه بعضی غذاها توسط انسان برای بدست آوردن منفعت هایشان تغییراتی کرده است که مصرف این غذا ها باعث مریضی و تغییر ژنتیک انسان می شود .

غذاهای ناسالم شامل :

انواع پیتزا

انواع پاستا

انواع سانویچ ها شامل همبرگر ، سوسیس ، کالباس ، فلافل

نوشیدنی های ناسالم شامل :

انواع نوشابه و نوشیدنی گاز دار

انواع انرژی زاها

موفق باشید

نویسنده آرمان کلاه زری

داوران و مربیان سنندج

تصاویری از داوران تکواندو شهرستان سنندج

به زودی ......

افرادی که تازه می خواهند وارد تکواندو شوند

این قسمت مخصوص افرادی است که قصد دارند تکواندو را شروع کنند و یا تازه شروع کرده اند.

ابتدا بهتر است که ورزش تکواندو را معرفی کنم این ورزش در حدود 1400 سال پیش در کشور کره ایجاد و به تکامل رسید، معنی لغت تکواندو "هنر شکستن و خرد کردن اجسام به وسیله دست و پا" است. تکواندو جزء ورزش های رزمی شناخته شده است و امروزه در جهان طرفداران بیشماری دارد، اگر تازه شروع کرده اید ورود تان را خوش آمد می گویم و اینکه واقعاً ورزش عالی را انتخاب کرده اید.

از معرفی این ورزش که بگذریم نوبت به لباس تکواندو می رسد که لباسی سفید رنگ است که یقه 7 شکل دارد، برای پوشیدن لباس بهتر است زیر لباس، لباس دیگری پوشیده نشود، تا مانع از تبخیر عرق روی پوست که برای تعادل گرمایی ایجاد شده نشود. بعد از پوشیدن لباس نوبت به کمربند می رسد که نحوه بستن آن را در قسمت نکته ها ذکر شده است.

برای ورود به تشک تمرین یا همان دوجانگ (معنی کره ای محل تمرین) حتما می بایست از استاد اجازه گرفت یعنی کنار تشک ایستاد و دست را بالا گرفت وقتی استاد متوجه حضور شما شد اگر به شما اجازه ورود داد پا ها را به هم می چسبانیم در حالی که دست ها به کنار ران چسبیده است مقداری خم می شویم (حالت چاریوت و سپس گینه) و وارد کلاس می شویم، همچنین وقتی خواستیم از کلاس خارج شویم با روشی که توضیح داده شد احترام می گذاریم و از کلاس خارج می شویم.

زندگی نامه استاداسماعیل آذر پاد پدر تکواندو ایران

زندگی نامه استاد اسماعیل آذر پاد:

محمد اسماعیل آذر پاد متولّد 1317 و پدر 3 فرزند است. ایشان با 70 سال سن از زمره پیشگامان ورزش های رزمی در ایران هستند که در طول سال ها فعالیت ورزشی اش هزاران شاگرد تربیت نموده.

زندگی نظامی اش را از سال 1336 آغاز کرد و در سال 1338 به جرگه چتربازان (کلاه سبز ها) پیوست و خیلی زود با کسب مهارت های فنی و تخصصی نظام آشنا شد.

آذز پاد جزء معدود اشخاصی بود که در سال 1346 به منظور گذراندن دوره رنجز که یکی از مشکل ترین دوره های نظامی است به کشور انگلستان اعزام گردید و توانست این دوره را با موفقیت به پایان برساند. ایشان مدت 10 سال عضو تیم کوه نوردی نیروی مخصوص (چتر بازان) بود که به بیشتر قلل مرتفع ایران صعود کرد و اکثر غار ها را زیر پا گذاشت. آذر پاد در نیروی مخصوص از ابتدا با هنرهای رزمی کشتی کج، بوکس، دفاع شخصی و جنگ سرنیزه آشنا گردید و به عنوان یکی از استادان فنون رزم تن به تن، تین شناخته شد. وی در سال 1340 سمت مربی گری کشتی و جودوی باشگاه شجاعت در شرق تهران را به عهده داشت و در سال 1347 دوره مربیگری جودو و دفاع شخصی را به هفده هفته در دانشکده پلیس با موفقیت به پایان رساند و موفق به دریافت گواهی نامه مربیگری و کمربند مشکی جودو گردید. وی افتخار دارد عنوان شاگردی در رشته ورزش بوکس را زیر نظر استادان بزرگ این هنر رزمی، استاد امیر یاوری و لطیف مقام که هر دو از قهرمانان تیم ملی بوکس ایران بودند را داشته است.

سال 1349 آغاز فعالیت های جدید آذر پاد می باشد. او ضمن ادامه عملیات چتر بازی و 150 پرش از هواپیما و کسب نشان 3 ستاره که در آن زمان افتخار بزرگی محسوب می شد با علاقه زیادی که به هنر های رزمی داشت، سرپرستی این کلاس را به ایشان واگذار نمودند، وی پس از یک سال آموزش مستمر با دیگر همراهانش موفق به دریافت گواهینامه مربیگری و دان یک کمربند مشکی تکواندو شد. آذر پاد به مدت 15 سال یکی از اعضا فعال تربیت بدنی ارتش بود و سال های متمادی تلاش های خود را صرف نشر و شناساندن ورزش های رزمی نموده وی در سال 1353 به اتفاق دوستانش اقدام به تأسیس آکادمی ورزش های رزمی نموده و مدیریت این آکادمی رو به عهده گرفت اما دیری نپایید  که در اثر روش های نادرست دیگر همراهانش به همان آموزش جودو و تکواندو روی آورد. آذر پاد تکواندو را با سبک هیانگ (HIAUNG) ادامه داد تا اینکه در سال 1354 زیر نظر اولین مربی اعزامی فدراسیون جهانی تکواندو (WTF) استاد لی وون سه (Lee woon se) با سبک تکواندو پومسه (POOMSE TAE KWON DO) آشنا شد. ایشان در سال 1356 به دان 3 نایل گردید. بی تردید این اولین دان 3 تکواندو بود که ایران از فدراسیون جهانی (WTF) کسب می نمود.

آذر پاد هم اکنون دارای گواهی نامه دان هفت از فدراسیون جهانی و دان هشت از فدراسیون تکواندو ایران است او تکواندو را در دو بخش قبل از انقلاب و بعد از انقلاب تقسیم می نماید و معتقد است هر کدام دارای ویژگی خاص خود هستند. او تأسیس انجمن تکواندو و عضویت آن در فدراسیون جهانی را فصل نوینی برای تکواندوی ایران می داند. وی از همان ابتدا و شروع ورزش تکواندو تاکنون در کمیته های اجرایی مختلف فدراسیون همکاری داشته و سال ها عضو و دبیر کمیته فنی این ورزش را به عهده دارد. آذر پاد هم اکنون افتخار دارد در مرکز آموزش تکواندو مشغول آموزش به هنرجویان این رشته ورزشی است. وی در سال 1357 در اوج فعالیت های ورزشی اش به سمت مربیگری تیم ملی انتخاب شد و در این سال در چهارمین دوره رقابت های جهانی تکواندو که در آلمان برگزار می شد تیم ملی ایران را رهبری نمود. آذر پاد در هشتمین دوره داوری بین المللی که در اشتوت گارد آلمان برگزار شد شرکت نمود و موفق به کسب گواهینامه داوری بین المللی شد. او از نادر ترین مربیانی است که پیوسته زندگی خود را وقف تربیت جوانان کشورش نموده و با انضباط و معنویت خاصی که در هنر های رزمی به خصوص در تکواندو است سال ها تجارب خودش را به رایگان در اختیار هنرجویان گذارده است.

فلسفه و جایگاه فرم در تکواندو

فلسفه و جایگاه فرم در تکواندو:

همانطور که می دانید یکی از غریزه های روحی انسان ، این اشرف مخلوقات روحیه و غریزه جنگجویی است که به هیچ وجه نمی توان این غریزه را از او گرفت مخصوصا وقتی که شخصی مشغول یادگیری هنر های رزمی بخصوص تکواندو باشد که دایم توام با مبارزه است .چرا که این روحیه روز به روز افزایش یافته و شاید بصورت سر کش باعث انحراف انسان گردد.

بنابراین در تکواندو و سایر هنرهای رزمی برای کنترل و مهار این غریزه اساتید بزرگ اقدام به ابداع فرم نموده اند تا هنر آموز ضمن یادگیری و تمرین این فرمها و فنون اساسی به مهار و تربیت نفس خویش بپردازد.

بنابراین به این نتیجه می رسیم که فرمهای تکواندو مخصوصا تگوگ(فرم) عبارتند از نشانه ها و نمونه های سیستم تکواندو.

این فرمها حاوی حرکات فیزیکی هستند که شخص باید در آنها مهارت یابد تا در زمینه چنین انظباتی از تخصص لازم بهره مند شوند.

همچنین این فرمها حاوی اندیشه ها و تفکراتی هستند که با تمرین تکواندو همراه می شوند و از همینجا است که تکواندوبه ارزش اجتماعی و بشر دوستانه خود دست یافته است.تقریبا همه سیستمهای دفاع از خود موجب می شود که مجریان اندیشمند و متفکر به مرگ و در نتیجه به مفهوم زندگی بیاندیشند و به همین علت است که فرمهای تکواندو مخصوصا تگوگ وابستگی عجیب به عقایدی دارد که در بهترین اسناد و مدارک مشرق زمین یافت می شوند. این اسناد حاوی مفهوم زندگی هستند که در مجموعه کتابی به نام کتاب تغییرات که آن را جویوک می نامند یافت می شوند.

کتاب تغییرات جزو یکی از آثار قدیمی است که چندین تن از حکمای چین صدها سال قبل اقدام به تالیف آن نموده اند. در این کتاب نظریه ای مطرح شده است که وجود پدیده تغییرات ثابت و مداوم یعنی همان موقعیت انسان را نشان می دهد و در حقیقت دال بر وجود هماهنگی اخلاقی می باشد.یعنی مرحله ای که دو نیروی متافیزیکی مخالف به نامهای اوم و یانگ یعنی همان اسامی کره ای مخصوص فلسفه یین و یانگ با هم ترکیب شده یا ترکیبات جدیدی را بوجود می آورند و همین ترکیبات است که به عنوان مکانیسم ادراکی مشاهده می شود. و جهان و حیات بشری را تشکیل می دهد.

یکی از نویسندگان کتاب تغییرات که در 13 قرن قبل از میلاد می زیسته 8 ترکیب را مورد شناسایی قرار داده است که از نیروی اولیه یعنی اوم و یانگ مشتق می شوند . او این نیروها را نامگذاری کرده و در یک دایره مرتب نمود تا بتواند وجود ارتباط هماهنگ میان آنها را نشان دهد و همچنین یک حرف معنی دار را نیز به هر یک اختصاص داد . بنا به گفته او این هشت عامل در همه چیز و از جمله سرنوشت انسان متجلی می شوند.